جشنواره فیلم فجر نیازمند آسیب شناسی پژوهشی و كارشناسی است
نوشته شده توسط : blpwjob

'محمود پاك نیت' روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا افزود: با نگاهی به جریان سینمای كشور طی چند سال اخیر به راحتی می توانیم دریابیم كه آمار تولید فیلم های قابل تامل و تاثیرگذاز كاهش پیدا كرده و جریان سینما بیشتر متاثر از جریان اقتصادی و تولید آثار گیشه ای است.

این بازیگر باسابقه سینما و تلویزیون ادامه داد: نگاه گیشه ای به تولید آثار سینمایی سطح كیفی و فنی فیلمنامه ها و ماهیت كلی آثار سینمایی را در كشور ما پایین آورده و همین امر سبب شده كه سطح سلیقه مخاطبان نیز كاهش پیدا كند. ادامه این روند برای جریان سینمای فرهنگی كشور ما نمی تواند اتفاق خوشایندی باشد.

بازیگر مجموعه 'یوسف پیامبر (ع)' گفت كه زمانی می توانیم با قدرت از رشد فرهنگی كشور در معنای كلان صحبت كنیم كه بتوانیم آن جریان رو به رشد را در تمامی بخش های فرهنگ و هنر كشور جاری كنیم، بر همین اساس تاكید دارم فیلم فجر، با این قدمت و سابقه درخشان باید محلی برای آسیب شناسی پژوهشی و كارشناسی جهت رفع نقاط ضعف سینمای كشور و تقویت نقاط قوت آن باشد.

وی ادامه داد: به عنوان مثال، برگزاری این رویداد در شهرستان ها آنطور كه باید و شاید صورت نمی گیرد و هموطنان غیر پایتخت نشین ما از این جشن ملی و انقلابی سینمای ایران بهره كمتری می برند در حالی كه اكران مناسب آثار حاضر و شاخص در حوزه تولیدات داخلی و بین المللی در شهرستان ها با كیفیت مطلوب می تواند در جذب و جلب جوانان موثر و متعهد به بدنه سینمای كشور بسیار مفید واقع شود.

پاك نیت هجمه فرهنگی غرب را یكی از مهمترین موارد به بیراهه كشاندن جوانان ایرانی دانست و گفت: نباید فراموش كنیم كه تولید و تمركز برآثار شناسنامه دار و با هویت فرهنگی داخلی می تواند پوشش مناسبی در برابر سیل تبلیغات نامناسب و غیر فرهنگی رسانه های غربی باشد كه جوانان و آینده سازان این كشور را مورد هدف قرار داده اند.

سی امین جشنواره بین المللی فیلم فجر تا 22 بهمن ماه در تهران بر پاست.

فراهنگ**ا.خ





:: برچسب‌ها: بهار , باغ وحش ,
:: بازدید از این مطلب : 426
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: